natuur en mens in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van steeds - WaarBenJij.nu natuur en mens in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van steeds - WaarBenJij.nu

natuur en mens in Suriname

Door: Marjan van den Bos

03 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Leuk om weer al die reacties uit NL te lezen, ook van onbekenden die een band hebben met Suriname.
De tijd vliegt hier voorbij omdat we zoveel gedaan hebben, maar ook omdat alles zo op rolletjes verloopt. Vanochtend zijn we heel prettig ontvangen bij de Stichting Gebouwd Erfgoed Suriname en hebben we gesproken over de gebieden/pilots waarvoor Steeds een waardevolle aanvulling zou kunnen leveren. Aanschrijvingen kent men hier niet Gerard!!! en de overheid heeft een heel andere rol mbt het in stand houden van gebouwen dan de gemeenten Den Haag, Rotterdam, Schiedam en Gouda, bijvoorbeeld!

Straks gaan wij nog een keertje terug naar de Jaarbeurs en sluit ik voor vandaag af met wat beelden van vogeltjes, een vlinder en een pad uit Frederiksdorp, de hoofuitvoerder van de restauratiewerkzaamheden op plantage Peperpot, schoolkinderen uit Coronie en het soort huisjes dat je daar tegenkomt en tot slot een mooie ondergaande zon in de Tropen.

Morgenochtend gaan we nog een bezoek brengen aan Fort Zelandia (ja, ja, kijken wat die Zeeuwen hier hebben nagelaten) en dan pakken en om 15.00 uur vertrekken wij met de bus naar Zanderij, het vliegveld. De verwachting is dat wij 5 december om 09.00 uur om NL tijd weer landen op Schiphol en dan de kou induiken. Maar ook dat zal weer wennen!

Ik zal morgen nog een berichtje zenden. Jullie succes met alles (nog) in Rijswijk. Voor ons nieuwe kantoor in Delft hebben we straks heel veel Suriname foto's die we kunnen uitvergroten!

• 03 December 2008 - 21:48

Coen Meijerink:

Boeien: jullie boeiende verslagen en foto's.
    Binden: de gelegde contacten.
    Bouwen: De pilot als start van een prachtige toekomst!

tot binnenkort,

Groeten van een verkouden Coen :-)