contacten in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van steeds - WaarBenJij.nu contacten in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van steeds - WaarBenJij.nu

contacten in Paramaribo

Door: Marjan van den Bos en Guno Durga

27 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Vroeg in de ochtend heeft Guno al kennis gemaakt met de directeur van Stichting Gebouwd Erfgoed Suriname. Woensdag 3 december gaan wij op gesprek bij hem en het bestuur van deze Stichting.
Van 10.00 uur tot 11.00 uur zijn we als handelsdelegatie ontvangen op de Nederlandse ambassade en hebben wij onze diverse missies toegelicht aan mw. van Gool, de ambassadeur voor Nederland in Suriname. Van het beginnen van uienplantages, outsorcing van technisch tekenwerk, ict zaken, zorgverlening en het opzetten van een Aloa-Vera kuuroord in de buurt van Wageningen, district Nickerie. En wij natuurlijk met onze Steeds Overzee plannen mbt het instandhouden van het cultureel erfgoed.
Een paar goede tips gekregen van mw van Gool en meegekregen dat je in Suriname vooral moet volhouden in de plannen waarin je zelf gelooft.
's middags bezoek aan een architectenbureau in Paramaribo, (ivm de Twinning) waarmee we reeds in NL kennis hadden gemaakt. De mogelijke pilots samen onder de loupe genomen.
Daarna een snelle bouwkundige inspectie gemaakt van een pand, een mogelijke pilot, dat in de wijk Combé te koop staat. Zie de foto's vanaf de verande op de tweede etage, waarbij je een beeld krijgt van de bebouwing in de buurt.
Heerlijk eenvoudig, doch smakelijk gegeten aan de monding van de Suriname rivier bij een Javaans
restaurant met zicht op een kitesurfer.
In de avond nog contact gehad met een eigenaar die plannen heeft om een privékliniek te stichten en daarbij projectmanagement nodig heeft.
Kortom, er zit veel beweging in de contacten in Suriname, afwachten wat er in concreto uit zal komen. Uiteindelijk gaat het erom één goede pilot te vinden.

Morgenochtend wordt er met de handelsdelegatie een bezoek gebracht aan een biotechnisch bedrijf in Commewijne en in de middag staat een bezoek aan de Staatsolie Maatschappij op het programma.

Morgenavond gaan we onze koffers pakken om a.s. zaterdag vroeg in de ochtend met de boot naar plantage Frederiksdorp te gaan en daar zullen wij het weekend doorbrengen.
Daar is geen verbinding met deze page mogelijk. We gaan dus even terug in de tijd en lekker onthaasten en alle indrukken tot nu toe een plaats geven!

• 28 November 2008 - 07:40

Jan Vlasman:

Zo aan de foto,s te zien is het een heel mooi land maar er valt nog heel veel op te knappen. Hoop dat er voor Steeds een pilot uit komt. Ben trouwens wel een beetje jaloers dat ik hier in het kouwe kikkerland aan het werk ben en jullie een prachtige werkvakantie in Suriname beleven. Oke, veel succes ermee, groetjes Jan Vlasman

• 30 November 2008 - 18:21

Hetty:

Ha Marjan en steedsgenoten, als ik jullie ervaringen zo volg dan komt er nog wel een Steeds vestiging in Suriname. Wat een kansen en mogelijkheden! En wat een ervaring om daar zo op ontdekkingstocht te kunnen gaan, geweldig! Geniet ervan en veel succes. (hier missen jullie niets :-( )

• 01 December 2008 - 11:55

Astrid Kennis:

Ha Marjan en Guno,

Als ik jullie ervaringen lees zit ik in Suriname en voel ik de warmte en de hartelijkheid van de mensen daar. Jullie zijn hard aan het werk voor werk en de foto's geven mij de indruk dat er heel wat werk ligt....Ik ben heel benieuwd naar het vervolg en hoe het pilotproject er uit zou kunnen zien. De houten huizen doen me denken aan Zweden, ook de fleurige kleuren.

Ik voel me in het grijze gebouw aan de Loosduinseweg, met uitzicht op een natte stad Den Haag een stukje beter na jullie verhalen! Dat project komt er wel, tenslotte doen jullie een kopje koffie met niet minder dan presidentiel gezelschap! Ben heel benieuwd naar het vervolg.

In Rijswijk zijn we volop bezig met de verhuizing naar ons mooie nieuwe pand in Delft. De brieven zijn verstuurd naar de relaties en eigenaren. We staan dus al met 1 been in een andere gemeente. We maken hier dus ook vorderingen....

Veel succes en gauw tot horens,

Groeten van Astrid

• 07 Februari 2009 - 15:42

Patrick:

Beste Steedsmensen,

Doorzetten en nog eens doorzetten is wat mij te binnen schiet.

Veel succes met het vinden van een geschikte pilot en welwillende partijen. Ik wacht met smart het vervolg af.

Groeten,

Patrick